Siden sidst

Okay... det er så over en måned siden jeg sidst har skrevet herinde. Undskyld til jer, som gerne vil følge med. Men når tiden og overskuddet ikke lige er der, så må det altså vente...

Nohr bliver 6 måneder lige om lidt... 6 måneder! Det er et halvt år! Jeg forstår ingenting! Jeg har seriøst følelsen af, at han lige er kommet til verden. Selvfølgelig er han jo egentlig også det, men det føles bare slet ikke som om det allerede er et halvt år siden! Jeg har også kun 4 måneder tilbage af barslen. Det føles bare som om tiden går dobbelt så stærkt lige nu..

Han har fået sine første to tænder! Folk omkring os har altid sagt “bare vent til han begynder at få tænder”, når vi har fortalt at han er en ret nem baby. Så jeg frygtede altid når det skulle ske. Men igen har vi bare en drømmebaby! Han var helt vild pylret en dag, og helt tilfældigt mærkede jeg hans gummer, hvor der pludselig var noget hårdt!  Jeg havde for inden jeg opdagede det været næsten på randen til gråd, men med det samme at jeg opdagede det, fik jeg masse energi igen.  Nu gav alting meget bedre mening! Dagen efter skulle han vaccineres, og var derfor også til dels pylret pga. det, men her efter var der ikke noget mere ;)  jeg har en nem baby og jeg klager ikke! Haha!

Vi holdt navngivning for Nohr for et par uger siden, og det var en fantastisk fest! En masse god mad, leg og bevægelse og en dreng der bare var i sit es! Han nød at snakke med så mange forskellige mennesker - nye som bekendte. Jeg så ham nærmest kun når han var sulten! Haha, ej det var virkelig en dejlig dag! Samtidig var det også her vi offentliggjorde at Kenneth og jeg er blevet gift, inden Nohr kom til verden. Vi havde snuppet et vennerpar med på rådhuset, som skulle vidne vores bryllup.  Vi ville gerne være gift inden Nohr kom til verden, men samtidig havde vi ikke råd til den helt store fest, så festen må komme senere ;) vi havde fremkaldt nogle billeder fra dagen, og klippet ud i et stort puslespil, og havde lagt en brik i hver invitation til navngivningen. Så skrev vi, at de skulle medbringe brikken på dagen. Gæsterne blev derfor bedt om at samle puslespillet. Det var så sjovt! Nogle havde gættet det inden, hvor det hos andre først gik op for dem, mens det blev samlet. Et rigtig sjovt indslag, som vi sammen med de andre oplevelser denne dag vil huske tilbage på i lang tid.

Et par dage inden navngivning begyndte jeg på at give mos og grød til Nohr. Jeg havde i lidt tid set små tegn på, at ham var ved at være klar, men jeg var selv ret usikker på hvordan det hele skulle foregå. Hvad tid på dagen passer mig bedst? Hvad mon han bedst kan lide? Hvor lang tid efter amning skal han have mos? Åh jeg havde 100.000 spørgsmål og tanker inden jeg gik i gang, og var mega usikker!
Jeg havde læst at det bedste var at de sad på ens skød, fordi det gav den samme tryghed, som når man ammer. Det virkede bare slet ikke! Han kunne slet ikke koncentrere sig om, hvad han skulle, og troede mest af alt at det bare var en leg vi havde gang i. Så jeg forsøgte efter et par dage at sætte ham i skråstolen. Og det virkede meget bedre! Nu kunne han se på mig, at det var lækkert, og at jeg var glad for det der skulle til at ske! Jeg fandt hurtigt ud af, at det bedste tidspunkt for Nohr, var inden hans middagslur. Ca. 1,5 - 2 timer efter amning. Så var han tilpas sulten, og ikke alt for træt. Til gengæld går han ud som et lys bagefter! :D Hurra for det!
Vi startede ud med hirsegrød, som er det bedste for en baby mellem 4 og 6 måneder. I starten var det bare hirsegrød, uden noget andet i. Selv synes jeg ikke det var så spændende, og Nohr virkede heller ikke synderligt begejstret, men lidt fik han da spist. Jeg prøvede derfor at lave lidt jordbærgrød og blandede det op med det. Han spiste en hel portion den dag! Og ville ikke ammes bagefter! Wauw!

Jeg ville gerne lave noget mere med grøntsager til ham, men synes kogte grøntsager nemt bliver ret kedelige, så jeg fandt en maskine der kunne dampkoge grøntsagerne. Babymoov NutriBaby er min redning i hverdagen! (Ingen betalt reklame her, fordi let’s face it.. så stor en blogger er jeg sgu heller ikke! Haha). Den er så mega nem at betjene! Bare skær de rå grøntsager i nogle gode chunks, kom op i bøtten, hæld vand for neden og start! Når det er færdig kommer man grøntsagerne over i blenderen (som også følger med!) tager bøtten i bunden, som har opsamlet væden fra dampen, hælder i, lidt smør og modermælk(-serstatning) og blend! Bum, så er der mad! Og så i opvaskeren når man er færdig! Armen kan det være nemmere?! Og så smager det fantastisk!

Vi er også startet til babysvømning. Og Nohr er den vildeste vandhund! I starten skulle han selvfølgelig lige finde ud af havd pokker det nu var for noget. Men nu hvor vi har været til det i en månedstid, så spræller han bare derudaf i vandet, og kravler nærmest selv op på kanten. Dykning er vi stadig ved at lære.

Det var lige en lille opdatering, som jeg håber i har glædet jer til at læse :D



Kommentarer

Populære opslag